Mujahedin_Khalq Attack UK Voting Stations. Police Fail To Act

Mujahedin_Khalq Attack UK Voting Stations. Police Fail To Act

Mujahedin_Khalq Attack UK Voting Stations. Police Fail To ActMehr News, June 19 2021:… False claimants of democracy with terrorist backgrounds and their affiliation with foreigners, brutally injured a respected woman who just wanted to vote, Mehdi Hosseini tweeted on Friday, noting that the Iranian embassy will pursue the assault. The presidential election was staged at 11 polling stations across the UK. Meanwhile, some counter-revolutionary groups gathered in front of polling stations trying to disturb the voting process. Mujahedin_Khalq Attack UK Voting Stations. Police Fail To Act

Mujahedin_Khalq Attack UK Voting Stations. Police Fail To ActChannel 4 UK Reports: The MEK: The shadowy cult Trump advisers back to rule Iran

 

Mujahedin_Khalq Attack UK Voting Stations. Police Fail To Act

Attack against Iranian voter in UK (+VIDEO)

EHRAN, Jun. 19 (MNA) – Iranian Chargé d’affaires in London said that counter-revolutionary elements brutally attacked an Iranian woman who had come to vote for Presidential Election in Birmingham.

False claimants of democracy with terrorist backgrounds and their affiliation with foreigners, brutally injured a respected woman who just wanted to vote, Mehdi Hosseini tweeted on Friday, noting that the Iranian embassy will pursue the assault.

The presidential election was staged at 11 polling stations across the UK. Meanwhile, some counter-revolutionary groups gathered in front of polling stations trying to disturb the voting process.

Protestors have gathered in front of the Iranian consulate office in London and forced voters not to vote by pouring paint on them, according to IRNA.

Link to the source

Mujahedin_Khalq Attack UK Voting Stations. Police Fail To Act 

***

Iran International and Mujahedin-e Khalq TerrorismTerrorists were from “al-Ahwaz Arab People’s Democratic Front” based in London and “Peoples Mojahedin Khalq Organisation” based in Albania 

Also read:
https://iran-interlink.org/wordpress/saudi-tail-wagging-british-dog-iran-international-and-mujahedin-e-khalq/

Saudi Tail Wagging British Dog – Iran International and Mujahedin-e Khalq Terrorism

Saudi Tail Wagging British Dog - Iran International and Mujahedin-e Khalq Terrorism“Tehran Times” and “Iran International” (Saudi outlet from London), July 26 2020:… London-based TV channel was strongly criticized for its live coverage of a gathering of the MEK (Mujahedin-e Khalq) terrorist group, which is also known as “Monafeqin” (hypocrites) in Iran. “Unfortunately, we saw in recent days that one of the satellite channels named Iran International, which is broadcast by Saudi money from London, has given live coverage of the gathering of the Mujahedin-e Khalq,” the signatories said. They also condemned the coverage as “unacceptable”, citing the group’s long record of resorting to violence and terrorism against Iranian citizens. Saudi Tail Wagging British Dog – Iran International and Mujahedin-e Khalq Terrorism 

Iran International and Mujahedin-e Khalq Terrorism Saudi Tail Wagging British DogUtterly Shameless London Based Saudi Network Glorifying Terrorism ; Iranian Ambassador 

Saudi Tail Wagging British Dog – Iran International and Mujahedin-e Khalq Terrorism 

Saudi Tail Wagging British Dog - Iran International and Mujahedin-e Khalq Terrorism

1- Victims of terror slam Iran International for promoting terror cult

Tehran Times, July 26 2020
Link to the source

TEHRAN — Iranian victims of terrorism and their families have written a letter to the Judiciary and the Foreign Ministry calling for legal proceedings against the management of the Iran International TV.

“We, the signatories of this letter and request, are part of the big family of 17,000 victims of terror in Iran, who lost our fathers or children in the terror attacks of groups such as Monafeqin,” the letter read, Mehr reported on Saturday.

Earlier, the London-based TV channel was strongly criticized for its live coverage of a gathering of the MEK (Mujahedin-e Khalq) terrorist group, which is also known as “Monafeqin” (hypocrites) in Iran.

“Unfortunately, we saw in recent days that one of the satellite channels named Iran International, which is broadcast by Saudi money from London, has given live coverage of the gathering of the Mujahedin-e Khalq,” the signatories said.

They also condemned the coverage as “unacceptable”, citing the group’s long record of resorting to violence and terrorism against Iranian citizens.

Last week, Iran’s Ambassador to the UK Hamid Baeidinjad reacted to the live broadcast, saying the Saudi-funded channel showed its utter obscenity and indecency by the act.

After they had an interview with a spokesman for the Al-Ahvazieh terrorist group, the live broadcast of this gathering was commissioned by the Saudi owners of the channel, Baeidinjad wrote in a tweet on July 18.

The MEK was established in the 1960s to express a mixture of Marxism and Islamism. It launched bombing campaigns against the Shah, continuing after the 1979 Islamic Revolution, against the Islamic Republic. Iran accuses the group of being responsible for 17,000 deaths.

Based in Iraq at the time, MEK members were armed by former Iraqi dictator Saddam Hussein to fight against Iran during a war that lasted for 8 years in the 1980s.

In 2012, the U.S. State Department removed the MEK from its list of designated terrorist organizations under intense lobbying by groups associated with Saudi Arabia and other regimes opposed to Iran.

A few years ago, the MEK operatives were relocated from their Camp Ashraf in Iraq’s Diyala Province to Camp Hurriyet (Camp Liberty), a former U.S. military base in Baghdad, and were later relocated to Albania.

MH/PA

2- Threat of legal action against Iran International for covering MKO event

London Based Saudi outlet Iran International, July 26 2020
Link to the source 

According to Islamic Republic’s semi-official Mehr News Agency, a number of family members of alleged victims of terror in Iran have written a letter to the judiciary threatening legal action against Iran International for broadcasting the MKO’s assembly.

The signatories claim to be “part of the large family of 17000 victims of terrorism in Iran whose fathers or children have been killed by MKO.”

The letter claims Iran International’s coverage of the MKO event is a blunt and clear support of a violent group and announced that they claim the right to take legal action against Iran International

Mojahedin Khalgh Organization (MKO) is an Iranian dissident group that was on the terror list in the US and some other countries for assassinating Islamic Republic officials. MKO also bombed the assembly of the Islamic Republic Party in 1981 which killed dozens of party members including the former president and prime minister of Iran.

MKO was removed from the terror list years ago.

The Islamic Republic has repeatedly attempted to organize terrorist attacks on MKO’s annual assemblies in Europe. Several agents and diplomats of the Islamic Republic have been arrested in Europe for the attempted bombing of the events.

Iran International is committed to cover all Iranian political groups and factions. In the past three years, since Iran International started its work, the MKO annual assembly has been covered each year and each time it has received backlash from the Islamic Republic.

Mujahedin_Khalq Attack UK 

***

Saudi Arabia's Dirty Money Feeds Mujaheddin-e Khalq Organization ; ZarifSaudi Arabia’s Dirty Money Feeds Mujaheddin-e Khalq Organization

Mojahedin Khalq MEK Rajavi Iranian Cult The shadowy cult Trump advisors tout as an alternative to the Iranian government

Maryam_Rajavi_Mojahedin_Khalq_MEK_Terrorist_Cult_Leader_Paris_2019BBC: The Strange World of the People’s Mujahedin(aka; MKO, MEK, Rajavi cult)

Nobody Can Be “Comfortable” With Regime Change Involving MEKNobody Can Be “Comfortable” With Regime Change Involving MEK

Remember.Mojahedin Khalq (MKO, MEK, Rajavi cult) was one of the excuses of US attacking Iraq

زهره قائمی فرمانده ترور صیاد شیرازیBBC: Who are the Iranian dissident group MEK? (Mojahedin Khalq, MKO, PMOI, …) 

Also read:
https://iran-interlink.org/wordpress/concern-over-uk-based-iranian-tv-channels-links-to-saudi-arabia/

Concern over UK-based Iranian TV channel’s links to Saudi Arabia

Iran_International_TV_Saudi_Arabia_Mojahedin_Khalq_Terrorism_5The Guardian, November 01 2018:… Earlier this summer, the station was criticised for airing extensive live coverage of a rally by the Mujahedin-e-Khalq (MEK), a cult-like organisationthat espouses regime change and has links to Saudi Arabia. Senior Trump administration officials, including John Bolton, are advocates of the group, which was listed as a terrorist group in the US until 2012. The insider claimed the editorial content of … 

Iran International and Mujahedin-e Khalq TerrorismOfcom investigates TV network over interview praising attack in Iran

Jamal_Khashoggi_Maryam_Rajavi_Saudi_TerrorismUS, MEK and Ahwazia Coordination

Link to the source

Concern over UK-based Iranian TV channel’s links to Saudi Arabia

Exclusive: Iran International funded by firm with ties to Prince Mohammed bin Salman

Iran International and Mujahedin-e Khalq Terrorism
A source claims Prince Mohammed was the force behind Iran International. Photograph: Amr Nabil/AP

A UK-based Iranian TV station is being funded through a secretive offshore entity and a company whose director is a Saudi Arabian businessman with close links to the Saudi crown prince Mohammed bin Salman, the Guardian can reveal.

The disclosures are likely to raise concerns about the editorial independence of Iran International, and comes at a time of growing fears about a number of Saudi-linked stations operating across London.

A source has told the Guardian that Prince Mohammed, who many believe is responsible for the murder of the journalist Jamal Khashoggi, is the force behind Iran International. The station, which is operating out of Chiswick, has not denied claims that it receives its funding from the Saudi royal court.

Iran International TV emerged abruptly on the London media scene last year; many of the 100-strong staff network were offered generous salaries, often double what rivals paid, but was elusive about its source of funding.

Millions of Iranians frustrated with a state broadcaster hobbled by censorship watch satellite channels via illegal rooftop dishes. London has become a hub of such exiled Iranian channels, which also include BBC’s Persian service and Manoto TV, which has broadcast Iranian versions of The X Factor and Come Dine With Me.

The source claimed Saud al-Qahtani, the crown prince’s information tsar, who was among two senior officials removed in connection with theKhashoggi affair, was involved in the funding behind Iran International TV.

“You could have a larger picture about how those kids [Saudi media moguls] with that money being thrown around [by Prince Mohammed] trying to change the world by buying media … It is money coming from the royal court,” the source said, when speaking about the crown prince..

Iran International said any suggestions that the network was involved in some type of wrongdoing, or was subject to inappropriate influences or was not editorially independent were without foundation.

While Saudi Arabia shows zero tolerance for criticism of its absolute monarchy, as underlined by Khashoggi’s murder, it is setting up media organisations in other languages promoting free speech, particularly about Iran.

Eskandar Sadeghi-Boroujerdi, a postdoctoral research fellow in modern Iranian history at the University of Oxford, said: “While there is little doubt that the heavy hand of the Iranian state has its fair share of responsibility for this state of affairs and the lack of public trust in the state broadcaster, it appears that Iran International is part and parcel of the Saudi crown prince’s decision to take a more aggressive posture against Iran, emboldened, no doubt, by the Trump administration.”

Employing a wide range of people in the Iranian diaspora, including human rights activists, Iran International has not disclosed any Saudi Arabian funding links to its staff of many Iranian nationals, potentially putting their families in Iran at risk.

“I was told that not even one Saudi rial is in the funding. If I knew it came from Saudi, I would not have joined the station,” one insider said. “I can say that Iran International TV has turned into a platform … for ethnic partisanship and sectarianism.”

Earlier this summer, the station was criticised for airing extensive live coverage of a rally by the Mujahedin-e-Khalq (MEK), a cult-like organisationthat espouses regime change and has links to Saudi Arabia. Senior Trump administration officials, including John Bolton, are advocates of the group, which was listed as a terrorist group in the US until 2012.

The insider claimed the editorial content of the station had been influenced by its secret investors who were hidden behind an offshore Cayman Islands company. The MEK coverage, the insider said, was one such example.

Ofcom has recently scrutinised Iran International for giving airtime to the spokesperson of a group that praised a terrorist attack in Iran last month.

Volant Media, the company that runs Iran International, has a director named Adel Abdulkarim, who is a Saudi national. He has had a long working relationship with well-connected Saudi executives, some of who have links to the royal court, including Abdulrahman al-Rashed, who sits on the board of Saudi Research and Marketing Group (SRMG), the largest publishing company in the Middle East.

Multiple sources claim Rashed, who is the former general manager of the Saudi-owned news channel Al Arabiya, was also involved in the operations and funding behind Iran International.

Nabeel Al-Khatib, a consultant working with Iran International, has been described by its editors to staff as supervisor of the station or representative of the investors. It has been claimed Iran International editors have used Khatib’s Palestinian nationality to remain evasive about the channel’s Saudi funding. The Guardian has seen leaked documents that suggest he raised questions and offered input into Iran International’s coverage of human rights in Saudi Arabia, as well as suggesting certain story ideas, particularly related to Iran and Saudi Arabia. Khatib denied influencing editorial decisions and said he was an independent consultant who offered services to broadcast companies around the world.

Last month, Khatib emerged as Bloomberg Asharq project director in a deal signed between Bloomberg and SRMG.

According to one source, Saudi Arabia gave $250m (£197m) in funding to help the launch of Iran International, which runs no commercial advertising. The source did not give a timeframe, but a scrutiny of its office’s rent and employee salaries points to an initial five-year period – $50m per year. Volant Media lost £26m in 2017, according to accounts filed on 4 October.

One former employee said many staff were stuck between a rock and a hard place. “They have realised they have not been told the truth about the Saudi paymasters behind the station but at the same time they can’t afford to resign or leave their job instantly for fear of incurring repayments under their contracts. Some rely on the television’s visa sponsorship to be able to continue living in London,” the former staff member said.

Gary Sick, who served in the US national security council under the Carter administration, said both Iran and Saudi Arabia were making active use of media in their regional rivalry.

“Iran’s Press TV is full of negative stories about the Saudi leadership, and official (and unofficial) Saudi media portray Iran as the single greatest source of instability and terrorism in the Middle East,” he said.

Rob Beynon, the acting head of the television station, did not deny that funding for it came from the Saudi royal court.

“[Iran International] provides news for all Iranians, in Iran and in the diaspora, reflective of the widest range of opinions. Our output is governed not by any external individuals but by our editorial guidelines, which are published in English and Farsi on our website,” Beynon said.

He added: “It is transparent and impartial, as you can see from our output. The management structure is as you would expect in any news organisation. Decisions are taken by our senior editorial managers, who report to me.”

(End)

Mujahedin_Khalq Attack UK 

***

The MEK’s dirty past includes the anti-Imperialist inspired murder of six AmericansThe MEK’s dirty past includes the anti-Imperialist inspired murder of six Americans in pre-revolution Iran which it later celebrated in songs and publications

Also read:
https://iran-interlink.org/wordpress/?p=9713

US, MEK and Ahwazia Coordination

Marwa Osman, Alahed News, Beirut, October 08 2018:… US President Donald Trump’s rhetoric about supporting the Iranian people has always been void, but promoting someone with Bolton’s views and connections to the highest level of government shows just how devious that rhetoric is. Whenever Bolton talks about supporting “the Iranian opposition,” these cultists are the people he’s talking about.  When he talks … 

Trump Is At War With Iran, Not ISISTrump Is At War With Iran, Not ISIS

ISIS Drew On MEK Expertise For Terror Attacks On Tehran (Mojahedin Khalq, Rajavi cult) ISIS Drew On MEK Expertise For Terror Attacks On Tehran (Mojahedin Khalq, Rajavi cult) 

Link to the source

Ahvaz Terrorist Attack Exposes US’s New Chapter Of Iran Regime Change Wars

Mujahedin_Khalq Attack UK 

Agroup of terrorists opened fire at the soldiers in the military parade and the crowd, which included women and children where at least 25 people were killed and 55 others wounded according to IRNA news agency.

According to Tasnim new agency, the terrorist group infiltrated the back position of the military parade and from that position fired shots at the ceremony.

The terrorists could not penetrate the ceremony but fired from a distance, where they initially targeted the memorial platform where high profile attendees were sitting and Islamic Revolutionary Guards Corps, fleeing after they opened fire.

Ali Hussein Zadeh, assistant of the head of political affairs in Khuzestan province, told Tasnim news agency that four terrorists carried out the attack, adding “the number of martyrs is increasing and the condition of some of the wounded is critical”.

Meanwhile, the Iranian FARS news agency quoted an informed source as saying that two terrorists were killed and another wounded while a fourth was arrested by security forces during the terrorist attack in the city of Ahvaz.

President of the Islamic Republic of Iran, Hassan Rouhani said on Sunday that the terrorists who carried out the Ahvaz terrorist attack on Saturday had received support from neighboring countries in the Persian Gulf, stressing that those involved in the terrorist attack will not escape punishment and that Iran’s retaliation will be crushing.

Rouhani said in a speech on Sunday that he would leave Tehran for New York to participate in the UN General Assembly, saying Iran will not go easy on the Ahvaz’s crime, pointing out that the US administration is behind these young mercenaries.  “We know who committed the crime of Ahvaz and who is behind them, and we will respond to the crime in accordance with the laws and interests of the country”, Rouhani reiterated.

As the word governments condemned this act of terror against the Islamic Republic of Iran, the US administration and its regional gulf puppet KSA and UAE kept silent. This muffled stance was in divergence to that of other nations, which offered their sympathies to the victims and condemnation of the attack, with several ambassadors in Tehran writing personal messages, while leaders such as Russian President Vladimir Putin and President Bashar Assad released official statements.

US, MEK and Ahwazia Coordination

The aggressors are a terrorist organization backed by Washington and Tel Aviv and funded by Saudi Arabia under the name of “Ahwazia”, an extremist ethnic terrorist organization that claims to defend the rights of Arab Iranians.  Iranian researcher Dr. Mohamed Sadiq al-Husseini wrote that according to Iranian intelligence sources revealed that the terrorist attack of Ahvaz city was conducted in coordination between the “People’s Mojahedin Organization” of Iran or the “Mojahedin-e Khalq” [MEK] and the “Ahwazia” an Arab-Iranian separatist group with alleged connections to Saudi Arabia, also known as the “Ahvaz National Resistance”.

This link would directly put the US on top of the list of suspects who most probably have incited these terrorist attacks against Iran.

Keeping in mind that that the MEK, an Iranian cult of highly suspicious funding which is beloved by Trump insiders like John Bolton and Rudolph Giuliani for its extremely vocal pro-regime change agenda, was removed from the US State Department’s list of designated terrorist organizations by none other than Hillary Rodham Clinton.  After its extensive lobbying campaign in Washington in 2012, Hillary Clinton de-listed the Iranian dissident MEK, from the State Department’s terror list.

The delisting happened despite NBC News’ report that the MEK has been murdering Iranian nuclear scientists in broad daylight.  The report by Richard Engel and Robert Windrem cited US officials who said MEK members teamed up with “Israelis” to attach small magnetic bombs to the exterior of scientists’ cars before detonating them.  As a result, five nuclear scientists since 2007 have been killed so far. But apparently the State Department did not buy that report, as they told “The Washington Post” in September 2012 that the group has “renounced violence and turned over its weapons to US forces.”

In the current US administration, there are even much more aggressive support for the MEK represented by none other than the warmongering John Bolton. Bolton has also long backed the cult-like terrorist group despite the fact that the MEK has been held responsible for the murder of multiple American military personnel, a kidnapping attempt of a US Ambassador, and other violent attacks in Iran before the 1979 Islamic Revolution.

The MEK was based in Iraq during the regime of Saddam Hussein, who provided arms, financial assistance, and political support.  In 1997, it was among the first groups cited on the US list of foreign terrorist organizations.

However, as it was removed from that list by Hillary Clinton in 2012, Bolton has since spoke at an MEK rally in 2017, for the eighth time, in Paris.  Other speakers at MEK rallies have reportedly been paid tens of thousands of dollars for their appearances.

US President Donald Trump’s rhetoric about supporting the Iranian people has always been void, but promoting someone with Bolton’s views and connections to the highest level of government shows just how devious that rhetoric is. Whenever Bolton talks about supporting “the Iranian opposition,” these cultists are the people he’s talking about.  When he talks about regime change in Iran, he thinks these are the people should take over.

To date, no American MEK booster has risen as high in the government, but now the group will have an admirer advising the controversial US president on a daily basis.

Al-Saud Pay MEK’s Terrorism Bill

According to Dr. Mohamed Sadiq al-Husseini, an intelligence source specialized in Iranian affairs revealed to him the following details concerning the terrorist attack that took place on Saturday morning in Ahvaz:

1) The elements carrying out the armed terrorist attack on the military parade were trained in a Saudi camp southeast of Riyadh specialized for training members of the People’s Mujahideen MEK and other Iranian opposition groups.

2) The training is conducted by Jordanian and Saudi officers under the supervision of US Central Intelligence generals and “Israeli” generals.

3) All camp operations and needs are funded through the Saudi Ministry of Defense.  The funding includes the transfer of Iranian elements from European countries, especially from Albania to the Saudi run camp.

4) CIA and Mossad elements manage operational tasks, such as moving terrorists and weapons into Iran through commercial companies and non-governmental organizations located in Iraq’s Al-Basra city.

5) The CIA and Mossad assets in Al-Basra have nothing to do with training and their responsibilities are limited to logistics.

Recently, Beirut based Al-Manar TV channel revealed reports that training for the elements of the MEK is taking place in Western countries, “Israel” and in special camps inside Saudi Arabia, and terrorist cells are being moved to incite acts of terrorism against Iran through demonstrations and protests funded by intelligence agencies in those western countries.  According to these reports, leaders of MEK have met several times with “Israeli” security officials inside and outside “Israel”.

US officials, including the current national security adviser, have no illusions about the MEK’s disingenuous propaganda lines about seeking democracy or enjoying support inside Iran.  They know very well how despised the MEK is in that country.  Unlike other Iranian opposition groups, however, the MEK can mount military operations.  Its members are experienced in sabotage, assassinations, and terrorism, as well as in guerrilla and conventional warfare.

Hence, they possess qualities that are extremely useful for the US’s strategic objective to cause either regime change (by invasion) or regime collapse (by destabilization).

In other words, for Washington’s anti-Iran neocons, the MEK is not needed to replace the current government and Supreme leader in Iran; it just needs to assist its desired collapse with Saudi funding.  After all the losses incurred by the US foreign policy in the middle east due to incompetent regional allies, the US’s wishful thinking that ensuing chaos would weaken Iran and shift the regional balance of power toward US allies like “Israel” and Saudi Arabia, will only trigger a wave of more losses that will accelerate the demise of the US puppet regimes in the region.

Mujahedin_Khalq Attack UK 

*** 

The Iran Protests, Regime Change, And The MEKThe Iran Protests, Regime Change, And The MEK

National Security: Could Maryam Rajavi (Mojahedin Khalq) blackmail her friends in high places – Rudi Giuliani, John Bolton and Newt GingrichNational Security: Could Maryam Rajavi (Mojahedin Khalq) blackmail her friends in high places – Rudi Giuliani, John Bolton and Newt Gingrich
***

Also read: