چه کسانی  در سال ۱۳۹۷ از فرقه رجوی  در آلبانی جدا شده اند (+ اسلام رادیکال، مجاهدین ایرانی)آ

چه کسانی  در سال ۱۳۹۷ از فرقه رجوی  در آلبانی جدا شده اند (+ اسلام رادیکال، مجاهدین ایرانی)آ

راه نو، بیست و پنجم ژانویه 2019:… وضعیت اسف بار ساکنان اردوگاه مجاهدین در آلبانی با متوسط سن ۶۰ تا ۷۰ سال و مبتلا شدن آنان به  انواع بیماریها  از یک سو  و نقش برآب شدن تبلیغات گسترده مجاهدین، که با لو رفتن استفاده قریب به اتفاق اعضای ساکن در این اردوگاه از پوشک بزرگسالان،  افتضاح دیگری را بر دوش رهبران این گروه گذاشت.  که البته  از چشم رسانه ها پنهان نماند … 

پرویز حیدر زاده نجات یافته از مجاهدین خلق فرقه رجوی در آلبانیاعلام جدایی آقای پرویز حیدر زاده از فرقه مجاهدین در آلبانی با سابقه ۳۰ سال عضویت

1- چه کسانی  در سال ۱۳۹۷ از فرقه رجوی  در آلبانی جدا شده اند ؟
لینک به منبع

وضعیت اسف بار ساکنان اردوگاه مجاهدین در آلبانی با متوسط سن 60 تا 70 سال و مبتلا شدن آنان به  انواع بیماریها  از یک سو  و نقش برآب شدن تبلیغات گسترده مجاهدین، که با لو رفتن استفاده قریب به اتفاق اعضای ساکن در این اردوگاه از پوشک بزرگسالان،  افتضاح دیگری را بر دوش رهبران این گروه گذاشت.  که البته  از چشم رسانه ها پنهان نماند.  و هشتگ هزار اشرف – هزار پوشک و برانداز پوشکی،  فضای مجازی را پر کرد. 

سال ۱۳۹۷ سال خوبی برای مجاهدین نبود. از زمان حضور اعضای  این فرقه  در آلبانی، رازهای  درون گروهی، ساختار فرقه ای،  همچنین پشتیبانی مالی  دولت آل سعود و  حمایت های سیاسی دولت مردان آمریکایی از این گروه،  تحت رصد رسانه های بین المللی بوده  که  انبوه گزارش در این رابطه به جهان مخابره  کرده اند.

در کنار  فشار رسانه های بین المللی ، جدایی تعدادی  از اعضای این گروه در آلبانی در سال ۹۷ و مصحاحبه برخی از آنان با رسانه های بین المللی  که چندین سال سابقه تشکیلاتی را در پرونده خود دارند، فشار را بر مجاهدین بطور  مضاعف افزایش داده است.

وضعیت اسف بار ساکنان اردوگاه مجاهدین در آلبانی با متوسط سن ۶۰ تا ۷۰ سال و مبتلا شدن آنان به  انواع بیماریها  از یک سو  و نقش برآب شدن تبلیغات گسترده مجاهدین، که با لو رفتن استفاده قریب به اتفاق اعضای ساکن در این اردوگاه از پوشک بزرگسالان،  افتضاح دیگری را بر دوش رهبران این گروه گذاشت.  که البته  از چشم رسانه ها پنهان نماند.  و هشتگ هزار اشرف – هزار پوشک و برانداز پوشکی،  فضای مجازی را پر کرد.  ضمن اینکه باید فوتی های اخیر و کسانی که مرگ آنان مشکوک تلقی شده است را نیز  به دیگر افتضاحات مجاهدین افزود.

بدین ترتیب  بیش از هر زمان دیگر ماهیت  و توان واقعی این فرقه بر جهانیان آشکار  و  بر تحلیل های تمامی رسانه های بین المللی که بخش های زیادی از آنها بطور مستند تهیه شده  اند،   صحه گذاشت.

ذیلا اسامی و نحوه پیوستن و جدایی تعدادی از کسانی که جدایی خود از این فرقه را در سال ۹۷ علنی کرده اند آورده می شود.

۱ –  حسن شهباز

حسن شهباز

آقای حسن شهباز

حسن شهباز دانشجوی رشته مدیریت در سفر به عراق با مجاهدین آشنا شد. و به این فرقه  پیوست.

وی می گوید: بعد از پذیرش ما را در پروژه های ساختمانی و کارهای سخت و نفس گیر به کار گرفتند.  در صورتیکه  نفرات نزدیک به خودشان بهترین امکانات را داشتند و از اعتماد و انقلاب گری ما نهایت سواستفاده را میکردند.

در تشکیلات  آنچنان فرد را  مشغول به کار می کردند و انبوهی کار پوشال بر سرش می ریختند که نمی توانستی شب را از روز  تشخیص دهی و گذر زمان را حس کنی. زمانی به خودم  آمدم   (که سالیان از عمرم سپری شده بود) . مجاهدین سپس ما را به آلبانی انتقال دادند.

آقای شهباز ادامه میدهد؛ در آلبانیا بودم و توانستم زمانی بیرون بروم. سازمان در آلبانی ابتدا اجازه می داد که افراد به صورت گروهی و چند نفره به شهر بروند. من وقتی توانستم با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنم با خانواده ام  تماس  گرفتم و متوجه شدم که آنها برای ملاقات با من به اشرف آمده بودند ولی سازمان به من  چیزی نگفته بود و خانواده من که با زحمت و تلاش و ریسک خطر خودشان  را به عراق و اشرف رسانده بودند را به من اطلاع نداده بودند. این مسله باعث بی اعتمادی من به سازمان شده بود . . .  به همین دلیل  من در روز چهاردهم فروردین سال ۱۳۹۷ بدون هیچگونه اطلاع قبلی در روزی که نفرات را برای سیزده بدر به بیرون برده بودند بصورت مخفیانه از آن محل دور شدم و بلافاصله خود را به کمیساریای ملل متحد در شهر تیرانا معرفی کردم.

۲ – حسن حیرانی:

حسن حیرانی

آقای حسن حیرانی

حسن حيراني دانشجوي ترم آخرمهندسي عمران كارشناسي ناپيوسته در سال ۱۳۸۲ در   سفري به عراق به مجاهدین پیوست. وی بمدت ۱۵ سال در تشکیلات این فرقه بود و در تیرماه سال ۹۷ از این گروه در آلبانی جدا شد. وی می گوید:  ما در طي ساليان گذشته تماسي با داخل کشور  نداشتيم چون هر دفعه بهانه اي آورده ميشد و  ما را ميترساندند كه رژيم اينكار را ميكنه و اونكار رو ميكنه.

وی ادامه میدهد؛ (در آلبانی با مسئولین سازمان درگیر شدم). در عرض كمتر از ده دقيقه كار به جاي باريك كشيد که گفتم دیگر نمی خواهم اینجا بمانم  و شما می خواهید  من بين شرافتم و تشكيلات شما ، شما رو انتخاب كنم،  هرگز من شرفم رو نمي فروشم. بدین ترتیب حسن حیرانی بعد از ۱۵ سال ماندن در تشکیلات فرقه رجوی از این گروه اعلام جدایی کرد و اعلام کرد  راه افشای ماهیت این سازمان ضد ایرانی از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد کرد.

۳ –  غلامعلی میرزایی

غلام علی میزایی

آقای غلامعلی میرزایی

غلامعلی میرزایی  درجه دار ارتش در همان اوایل سال ۱۳۵۹ در ۱۱ مهر ماه در مرزهای جنوبی  کشور توسط ارتش عراق اسیر شد.  وی  در خرداد سال ۶۷ به تشکیلات فرقه رجوی پیوست. و به مدت سی سال در این  گروه  حضور داشت. وی می گوید:  نزدیک به نه سال در اردوگاهای مختلف عراق با سخت ترین شرایط سپری کردم  و در همین سالها بود که با یک  سری تبلیغات فرقه رجوی که در اردوگاه ها و زندان های صىام حسین جهت جذب و کشاندن اسرای جنگی به سمت خودشان  انجام می گرفت،  آشنا شدم .

من که همسر و فرزند داشتم بعد از اتمام جنگ و در سال ۶۸ به تشکیلات فرقه رجوی پیوستم. اما در طی این سالیان هر آنچه را که شنیده بودم تماما خلاف گفته هایی بود که در اردوگاه شنیده بودم. از دروغ ،ریا ، چاپلوسی، خیانت  . . .   تمام اینها در زیر پوش به اصطلاح مبارزه و  آزادی برای مردم ایران صورت می گرفت. آقای غلامعلی میرزایی در مهر ماه سال ۹۷ در آلبانی از تشکیلات مجاهدین جدا شد.

۴ –  عبدالرحمن محمدیان

عبدالرحمان مجمدیان

آقای عبدالرحمان محمدیان

آقای عبدالرحمن محمدیان با سابقه ۲۸ سال فعالیت تشکیلاتی در آبان ماه ۹۷  از فرقه مجاهدین در آلبانی جدا شد. او می گوید؛ ما بعلت محدود بودن و بی خبری از دنیای بیرون راهی جز این نمی دانستیم و این مستمرا  به ما القاء می شد که خارج اینجا هر چه هست بیراهه و سراب است و راه دیگری وجود ندارد و افرادی که خواهان جدایی بودند را با کلماتی مثل تو مزدوری و  . . .   می ترساندند.

آقای محمدیان در سال ۱۳۵۹ مشغول خدمت سربازی بود که  در ۱۸دی همان سال در یک ماموریت شناسایی در جبهه شوش بوسیله ارتش اشغالگرعراق، که به خاک ایران تجاوز  کرده بود و هنوز قسمتهایی از نوار مرزی را در تصرف خود  داشت به اسارت درآمد  و حدود ۹ سال را در اردوگاهای اسیران جنگی  عراق گذراند و در  سال ۶۸ به  فرقه رجوی  پیوست. وی می گوید: من مدت ۲۸ سال همراه  آنها  بودم و در قسمتهای مختلف سازمان کار کردم . اما بعد از انتقال به آلبانی  و اینکه احساس می کردم دیگر ادامه این راه برایم ممکن نیست تقاضای جدایی داده که به دنبال زندگی خود بهر صورت که می خواهم بروم و در۱۰ نوامبر ۲۰۱۸(آبان ۱۳۹۷) از این سازمان جداشدم .

۵ – محمد عظیم میش مست

محمد عظیم میش مست

آقای محمد عظیم میش مست

محمد عظيم ميش مست درجه دار ارتش در اوایل حمله عراق به ایران و در مرزهای شرقی كشور  اسیر شد.  وی تقريبا از اولين اسراي جنگي بود كه سخترين شرايط روحي و جسمي را در زندانهاي صدام حسين و به مدت  نه سال گذراند.  وی در سال ۱۳۶۸ از طريق يك سري تبليغات فرقه رجوي كه در اردوگاه های اسرای جنگی عراق جهت جذب نفرات انجام ميشد،  به فرقه رجوی پیوست.

وی می گوید: مسعود رجوی هر گونه علاقه عاطفی و حتی غیر جنسی به همسر ، چه زن و چه شوهر، از نظر شرعی حرام اعلام  کرد،  تا مثلا رهبری در جایگاه اصلی و ایدئولوزیک خودش بنشیند !! سالیان با شعر و شعارهای فریبنده و وعده و وعیدهای پوچ و توخالی در نشستهای به اصطلاح انقلاب سپری کردم تا رجوی  رهبری عقیدتی خودش را برای ما جا بیندازد که البته چیزی جز رمال بازی و فریبکاری نبود.   تا اینکه به آلبانی آمدیم  . . . در این نقطه بود که پرده هاي ابهام و شك و دودلی از جلوی چشمانم فروريخت و به روشنی ديدم كه چگونه  همان ضوابط ضد انسانی كه در گذشته تحت عنوان شرايط زمانی و مكانی مبارزه ، ما را مجبور به اطاعت و كرنش از  خود  كرده بودند و ما هم پذيرفته بوديم با شدت بیشتری  تحت عناوین  ديگری روز به روز بر اعضای اسیر و قربانی مجاهدین اعمال  می شود.  در اينجا بود كه ديگر ماهيت فرقه ای اين دستگاه فكری و عقب ماندگی تاريخی آن از جامعه ايران و بطورخاص از خواستگاه  اجتماعی نسل جديد ايران برايم بیش از گذشته قطعی شد و دیگر درنگ را جایز ندانستم و پس از نزديك به سی سال سابقه حرفه ای تشكيلاتی تصمیم به جدایی از فرقه مجاهدین خلق را گرفتم. بدین ترتیب آقای محمد عظیم میش مست در آبان ماه ۱۳۹۷ در آلبانی از مجاهدین جدا شد.

۶ – علی هاجری

علی هاجری

آقای علی هاجری

علی هاجری با سابقه ۲۸ سال عضویت در سازمان مجاهدین رسما جدایی خود را از این فرقه در مهرماه ۹۷ در  آلبانی اعلام کرد. علی هاجری در  سال ۱۳۵۸ با فرقه مجاهدین  آشنا شد. در سال ۱۳۶۵ بعد از تجاوز صدام حسین به  ایران در جبهه جنگ اسیر نیروهای عراقی شد. و در سال ۱۳۶۸ به تشکیلات فرقه مجاهدین پیوست.

وی می گوید: با فریبکاری نیرو را حفظ میکردند یکی از کارهای چندش آور فرقه قرار دادن اعضای تشکیلات در مقابل خانواده هایشان بود که پشت دیوارهای اشرف و لیبرتی در عراق آمده بودند که من هم یکی از آنها بودم که چند بار از ما خواستند که  مصاحبه انجام بدهیم و علیه خانواده هایمان قلم  فرسایی کنیم بله به این شکل افراد شکنجه میشدند من بعد از ورود به آلبانی وقتی دیدم که هرچه گفته میشود چیزی جز فریبکاری نیست، دیگر  تصمیم گرفتم که از فرقه مجاهدین خلق جدا شده و دنبال زندگی مطلوب خود بروم. علی هاجری در  تاریخ  مهرماه ۱۳۹۷  در آلبانی از تشکیلات فرقه  رجوی اعلام جدایی کرد.

۷ – موسی دامرودی

موسی دامرودی

آقای موسی دامرودی

موسی دامرودی سرباز وظیفه درتاریخ ۷ آبان ۱۳۶۴ در عملیاتی در جنگ ایران و عراق  مجروح شد و در سخت ترین شرایط   جسمی و روحی ۴ سال را در زندانهای صدام حسین گذراند. وی  در همین سالها بود که بایک سری تبلیغات فرقه رجوی که در اردوگاه های و زندان هاي صدام حسين جهت جذب و کشاندن اسراي جنگي به سمت خودشان فعالیت داشتند  آشنا  شد. موسی دامرودی  بعد از اتمام جنگ در سال ۶۸ به تشکیلات فرقه رجوي پیوست.

وی می گوید: تبلیغات فرقه مجاهدین و مغزشویی های مستمر در نشست های مختلف اراده  هر تصمیم جدی را از انسان سلب می کرد .  مجاهدین  طوری وانمود می کردند که هر تصمیمی غیر از این خیانت و بریدگی و بی مرزی با دشمن خدا و خلق می باشد. (بعد از سقوط صدام)  خانواده ها جهت دیدار عزیزانشان به عراق مي آمدند سه تا ازبرادرانم و پسرعمویم که متاسفانه الان در قید حیات نیستند جزو همین نفرات بودند که به جلو اشرف آمدند. سران فرقه در منتهاي ناجوانمردي و بي مروتي هیچی به من نمی گفتند. حتی در تبلیغات خودشان می گفتند که اینها مزدوران رژیم هستند. . . .  این موضوعات را من زمانی متوجه شدم که به آلبانی آمديم . آقای موسی دامرودی  بعد از حضور ۲۹ ساله در تشکیلات فرقه رجوی در آبان ماه سال ۱۳۹۷ در آلبانی از این گروه  جدا شد.

نویسنده : سعید پارسا
منبع خبر : راه نو

2- معرفی کتاب «اسلام رادیکال مجاهدین ایرانی»
لینک به منبع

«خودسوزی» یک مرحله تکامل یافته از عملیات انتحاری مجاهدین بعد از سالهای دهه شصت است  که در سال 2003 توسط تعدادی از اعضای مجاهدین مقابل ساختمان سازمان ملل و به بهانه بازداشت مریم رجوی در پاریس  صورت گرفت. این عمل که  حمایت رسمی رهبران فرقه سیاسی-مذهبی مجاهدین را به همراه داشت،  ماهیتی کاملا  ایدئولوژیک و توهین آمیز به شعور هر انسان آزاده ای بشمار می رود که  حاکی از جایگاه  رازآلود و اختیارات بی حد و حصر رهبران چنین فرقه ای است.

اروند آبراهامیان مجاهدین خلق اسلام رادیکال

نویسنده: یرواند آبراهامیان

یرواند آبراهامیان درسال ۱۳۱۹ در تهران  متولد شد. وی یک تاریخ‌نگار ارمنی-آمریکایی است. یرواند آبراهامیان در سال ۱۳۲۹ به بریتانیا مهاجرت نمود و به سال ۱۳۴۲ درجهٔ کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه آکسفورد دریافت کرد. آبراهامیان پس از مهاجرت به آمریکا موفق به گرفتن دکترای خود، در سال ۱۳۴۸ از دانشگاه کلمبیا شد . . . آبراهامیان در مقوله «تاریخ ایران معاصر»، از برجسته‌ترین تاریخ‌نگاران محسوب می‌شود.

مترجم:  فرهاد مهدوی

نشر نیما، چاپ اول، مرداد، آلمان، ۱۳۸۶–۱۹۸۴، دانشگاه یل

اروند آبراهامیان مجاهدین خلق اسلام رادیکال

توضیحات سردبیر:

کتاب «اسلام رادیکال، مجاهدین ایرانی»  پژوهشی است در تاریخ معاصر ایران. این کتاب از  دو  بخش تشکیل شده است. بخش نخست تاریخ ایران از دوران پهلوی تا انقلاب اسلامی و سقوط شاه. بخش دوم جستارهایی درمورد دولت موقت ایران پس از انقلاب، «مجاهدین » ، بنی‌صدر، دکتر علی شریعتی و همچنین نوشتارهایی درمورد حزب توده و مارکسیست‌ها می‌باشد.

مطالعه این کتاب برای قشر تحصیل کرده بویژه  دانشجویان و پژوهشگران تاریخ معاصر ایران توصیه می‌کنیم.

آبراهامیان می‌گوید: مجاهدین نه تنها متون مقدس را به طور موثر با شیوه‌یی مدرن باز تفسیر می‌نمودند، بلکه همچنین معانی رادیکال تازه‌ای را در اصطلاحات اسلامی و شیعی قدیمی، تزریق می‌کردند(ص ۱۱۹). تزریق همان اندیشه‌های غیر دینی به متن مقدس و به دست دادن تفسیری غریب از متون دینی سبب شد نه تنها آن رویکرد ناهنجار در طبقه‌بندی برداشت‌های دینی صورت‌بندی نشود بلکه بنیان اختلاف نیروهای مذهبی و باورمندان به جایگاه عالمان دین را برای همیشه مستحکم‌ کند.

آن تغییر ایدلوژیک در سال ۵۴ به رونمایی از مفهوم «انقلاب ایدولوژیک» به وسیله «مهدی ابریشم‌چی» در سال‌های ابتدای دهه ۶۰ منجر شد. انقلابی که در یک حرکت سازمان‌ یافته با جدایی مریم رجویی از همسر سابق خود و ازدواج با مسعود رجوی شکل تازه‌ای به خود گرفت، فروپاشی رفتارهای اخلاقی با زبانی گویا از سوی همسر سابق مریم عضدانلو حمایت شد. سر زدن چنین رفتاری از سوی اشخاصی که با انبانی انباشته شده از مفاهیم مارکسیستی و تفکرات مادی‌گرایانه به سراغ متن مقدس رفتند و مجموعه‌ای از تفکرات ناهمگن را درباره اجتماع و مبارزه با نظام پهلوی پروراندن دور از ذهن نبود.

نویسنده در همان اثر می‌گوید: مهدی ابریشم‌چی به مدت ۴ ساعت در دفاع از انقلاب ایدئولوژیک رجوی به سخنرانی پرداخت و او را همچون یک «شخص خاص»  مطرح کرد(ص ۳۲۰).

وی در بخش دیگری از کتاب می نویسد:  مجاهدین بعد از شکل‌گیری شورای ملی مقاومت و رفتن به سوی گرفتن تمام ارکان آن شورا و ازدواج با مریم عضدانلو به سوی یک فرقه سیاسی-مذهبی رفت. (ص ۳۲۴).

به عبارتی رخداد  «انقلاب ایدئولوژیک»   تغییر ماهیت از یک  تشکل سیاسی به یک فرقه (Cult)  ) سیاسی-مذهبی  توسط مجاهدین بود.

مجاهدین ، بعد از انقلاب ایدئولوژیک و محکم کردن پایه های حاکمیت رجوی در تشکیلات دست در  دست صدام حسین علیه مردم سرزمین ایران جنگیدند و به بهانه مبارزه با نظام قانونی و متکی به رای مردم ایران پول‌های کلان از برخی از کشورهای منطقه  بویژه صدام حسین و حاکمان عربستان سعودی دریافت کردند، بدین ترتیب پایه‌های یک  فرقه مذهبی-سیاسی در تشکیلات رسمیت یافت.

«خودسوزی» یک مرحله تکامل یافته از عملیات انتحاری مجاهدین بعد از سالهای دهه شصت است  که در سال ۲۰۰۳ توسط تعدادی از اعضای مجاهدین مقابل ساختمان سازمان ملل و به بهانه بازداشت مریم رجوی در پاریس  صورت گرفت. این عمل که  حمایت رسمی رهبران فرقه سیاسی-مذهبی مجاهدین را به همراه داشت،  ماهیتی کاملا  ایدئولوژیک و توهین آمیز به شعور هر انسان آزاده ای بشمار می رود که  حاکی از جایگاه  رازآلود و اختیارات بی حد و حصر رهبران چنین فرقه ای است.

پرده‌پوشی از مرگ مسعود رجوی و  نشان دادن چهره‌ای ماورای انسانی از وی، نشانه‌های روشن یک فرقه سیاسی-مذهبی است. به غیر از فرقه‌های مذهبی نمی‌توان با چنین رویکردهایی در دیگر احزاب و جریان‌های سیاسی سراسر جهان روبرو شد. فرقه‌ای که حاضر می‌شود طرفداران خود را با شستشوی مغزی به سوی خودسوزی و آتش زدن جسم خود بکشاند، سازمانی ضد انسانی، ضد سیاست و ضد رفتارهای به‌هنجار جامعه است.

حال با چنین ماهیتی بغایت فرقه ای کلماتی مانند آزادی، دموکراسی ، مردم گرایی و . . . مفهوم خود را در فرهنگ مجاهدین از دست داده و صرفا بعنوان یک ابزار به گروگان گرفته می شوند تا در راستای همان اهداف فرقه گرایی این گروه بکار گرفته شوند.

بدین ترتیب  دیگر تفاوتی نمی‌کند نام این سازمان چیست و از کدامین تاریخ، سیاست و فرهنگ سخن می گوید.

نویسنده : یرواند آبراهامیان
منبع خبر : راه نو

(پایان)

*** 

قربانیان در فرقه رجوی مهره های سرباز شطرنج که فقط باید قربانی شوندSelf-immolation anniversary of Mojahedin Khalq (MKO, MEK, NCRI, Rajavi cult) members in France

مجاهدین خلق فرقه رجوی و حسابهای تقلبی در آلبانی مجاهدین خلق فرقه رجوی در آلبانی با حسابهای کاربری تقلبی در خدمت جنگ طلبان و نشست ضد ایرانی در ورشو لهستان فعال شد

MEK_troll_factory_in_Albania_modern_slavesSecret MEK troll factory in Albania uses modern slaves (aka Mojahedin Khalq, MKO, NCRI ,Rajavi cult)

همچنین:
http://iran-interlink.org/wordpressfa/غلام-علی-میرزایی،-اسیر-جنگی،-ننگ-یا-افت/

غلام علی میرزایی: اسیر جنگی، ننگ یا افتخار؟ (پاسخی به خزعبلات مریم رجوی و فرقه مجاهدینش)ا

غلام علی میرزایی، سایت نجات یافتگان در آلبانی، بیستم ژانویه ۲۰۱۹:… اینها از وطن بریده و سر در قفای بیگانه و دمب دشمن شده اند. فرقه بی وطن و بریده از خلق رجوی و مریم قجر افراد را می خواهند با این مارک انگار که مارک ننگینی است مثلا افشاکنند اینان نه اینکه خود از وطن و خلق جدا و نسبت به این مفاهیم کاملا طبیعی بیگانه اند، نمی دانند که در نزد خلق این کلمه مقدس و مورد … 

غواصان شهید و جشن مجاهدین خلق فرقه رجویپایکوبی مجاهدین بخاطر شهادت غواصان ایرانی (رجوی: این کارناوال استخوان بود)

لینک به منبع

غلام علی میرزایی: اسیر جنگی، ننگ یا افتخار؟

غلام علی میرزایی، تیرانا ، سایت نجات یافتگان از مجاهدین خلق در آلبانی ، ایران ـ آزادی ـ۲۰٫۰۱٫۲۰۱۹

غلام علی میرزایی نجات یافته از فرقه رجوی مجاهدین خلق در آلبانی

آقای غلام علی میرزایی

بی شک در فرهنگ همه ملت ها موضوعات و واژه هایی هستند که اگر نگوییم مقدس هستند اما کمتر از آن هم نیستند و بی توجهی به آنها با هر بهانه و دست آویزی مذموم و از طرف هر کس یا کسانی باشد توهین ملی و از جانب غاطبه ملت مورد نکوهش واقع و ملت آنرا بر نمی تابد و فرد یا افراد خاطی پاسخ مناسب و مقتضی را از جانب ملت دریافت خواهد کرد و چه بسا طرد کند.

اسیر جنگی یکی از همین کلمات و القاب است اگر چه اسیر جنگی در ساده ترین مفهوم و بدون هیچ لف و دورانی که در مورد چیزهای دیگر می شودحائز و نیاز به تعبیر و تفسیر و حتی اثبات دارد، اثبات شده است وبه کسی اطلاق می شود که در جنگ بوده ومیشود آنراعام کردو به هرکس که در جنگی اسیر شد اسیر جنگی گفت و عام کرد اما در موارد مشخص و جنگهای ملی که تجاوزی به کشوری صورت گرفته باشد عموما این شامل سربازان و مدافعین از کشور و حدود و ثغور وطن می شود، خصوصا که در میدان و جنگ مشخص بوده و عموم ملت هم نسبت به آن و چگونگی آن واقف هستند و البته حافظه ملی راهم که نمی شود نادیده گرفت.

به اعتراف دوست و دشمن، عراق در سال ۵۹ ایران را مورد تجاوز قرار داد، ـ خاطره و تلخی های این تجاوز در اذهان ملت ایران هنوز زنده است ـ و ارتش و فرزندان ایران برای دفاع سر از پا نمی شناختند.

اسیران جنگی در جنگ ایران و عراق از این جمله اند این افراد هر کس که بوده اند همگی در جبهه و برای دفاع از وطن آمده بودند، برای همین هم ملت در بازگشت آنان را بااستقبال گرم پذیرا و ارج نهاد، البته تعدادی از این اسرا بوسیله سازمان رجوی اسیر شدند که در مفهوم و معنی هیچ تفاوتی ندارد و چه بسا اینان که بوسیله سازمانی که بنیابت از بیگانه به خاکشان حمله و اسیر شده بودند قرب و عزت بیشتری هم داشته و دارند. مگر اینکه کسی پیدا شودو بگوید تجاوزی صورت نگرفته و متجاوزی هم در کار نبوده است.

شایداین سخنان برای افراد و گروه های بی وطن و وطن فروش چندان خوشایند نباشد، چرا که از وطن بریده و سر در قفای بیگانه و دمب دشمن شده اند. اما واقعیت را که نمی شود کتمان کرد و هرکس که کتمان کند ملعون وطن و تاریخ خواهد شد. حالا هم فرقه بی وطن و بریده از خلق رجوی و مریم قجر افراد را می خواهند با این مارک انگار که مارک ننگینی است مثلا افشاکنند اینان نه اینکه خود از وطن و خلق جدا و نسبت به این مفاهیم کاملا طبیعی بیگانه اند، نمی دانند که در نزد خلق این کلمه مقدس و مورد احترام است آخر این بیچارگان بی تقصرند چراکه مدتهاس رابطه ای حتی در مینیمم بین آنان ومردم وجود ندارد که بفهمند مردم (خلق) به چیز معتقدو نسبت به چه چیزی دافعه دارند و البته برای جبران این کمبود به امامزاده امپیریالیزم دخیل بسته اند شاید که گره ای از کلاف سر درگم آنان بگشاید و حداقل آنها راهم به بازی بگیرد تا از تک و تا نیفتند و هنوز هم در سالنهای بسته، هل من مبارز طلبیده و احساس کنند که هنوز هستند و نفس می کشند.

با تشکر

*** 

همچنین:
http://iran-interlink.org/wordpressfa/خاطرات-غلامعلی-میرزایی-با-مجاهدین-خلق/

خاطرات غلامعلی میرزایی از مجاهدین خلق، فرقه رجوی ـ قسمت اول و دوم

غلامعلی میرزایی، سایت نجات یافتگان در آلبانی، ایران آزادی، بیست و ششم دسامبر ۲۰۱۸:… وکیل تسخیری هم علیه من حرف زد، من هم در دفاعیات خودم همان نکته ای را که در شیراز گفته بودم گفتم ، ولی اهمیت ندادند . دادگاه بیش از ده دقیقه طول نکشید و پایان جلسه دادگاه اعلام شد و باید منتظر رای دادگاه می شدم. نیم ساعت بعد رای اعلام شد و برای من شش ماه زندان حکم کردند … 

albania_ُMaryam_Rajaiv_Attack_Survivors_Of_MEK_MKO_Mojahedin_Khalq_Terror_Cultمریم رجوی بعد از سی سال عضویت آقایان میرزایی و میش مست در سازمان مجاهدین کشف کرد که آنها جاسوس و مزدور هستند

لینک به منبع

برای آنهایی که هنوز مجاهدین خلق را نمی شناسند، خاطرات غلامعلی میرزایی ـ قسمت اول و دوم

غلامعلی میرزایی، تیرانا ـ سایت نجات یافتگان از مجاهدین خلق در آلبانی ـ ایران آزادی ـ ۲۴٫۱۲٫۲۰۱۸

غلامعلی میرزاییمن غلامعلی میرزایی متولد ۱۳۳۷ از خرم آباد لرستان . برای اینکه دوران دبستان ودبیرستان را  بتوانم به پایان برسانم مجبور بودم کارهای دیگر از قبیل کارگری یا در مغازه شیرینی فروشی انجام بدم تا بتوانم کمک هزینه ای برای خانواده ام داشته باشم.  از آنجایی که سوم دبیرستان نظام قدیم را گرفتم دیگر نمی توانستم ادامه تحصیل داده چون هم کار و هم ادامه درس مشکل بود. از آنجایی که علاقه زیادی داشتم به کشورم خدمت کنم درسال ۱۳۵۳ وارد ارتش شدم .

آموزشگاه نوجوانان اولین بار بود که در ایران تاسیس شده بود ولی جز نیروی زمینی بود که تحت کمیته مشترک آمریکا وانگلیس آموزش داده می شد.نا گفته نماند که روز اول به ما گفتند که دوره شما دوسال ونیم است ولی با درجه ای جدید همانند افسران. چون در این دوران ما بایستی هم درس نظامی می خواندیم و هم دروس رسمی آمزوش و پرورش.

در این دوسال اول  در پادگانی  در تهران پارس بودم ،به لحاظ شرایط سخت بود البته آموزشهای شبانه روزی ، امکانات خوب بود ولی آموزشها فشرده بودند و بایستی ترمهای مختلف را می گذراندیم .بعداز دوسال با مدرک تحصیلی دوم نظری علوم تجربی و امتحان نظامی برای گذراندن ادامه دوره نظامی و دوره تکاوری به  در پادگان مرکز پیاذه شیراز منتقل شدم.

البته در تهران آموزش های اسکی ، کوه نوردی و غیره را دیده بودم برای دوره تکمیلی به شیراز اعزام شدم . در شیرازهم دوره تکمیلی پیاده همراه با دوره تکاوری که شبانه روزی بود .بعد از گذشت شش ماه یک مانور مشترک با هوابرد گذاشته شد در همین موقع بود که خبر رسید که آن درجه ای که قرار بوده به شما بدهند منتفی شده الان گروهبان دومی را به شما ابلاغ می کنیم بعد تصمیم گرفته می شود که چه درجه ای بدهند .با شنیدن این موضوع تمام آنچه را که در ذهن داشتم، هدر رفته دیدم . دیدم  که آن وعده ها همه فریب بوده وگرنه مانند سایر قسمت های نیروی زمینی نفر بعد از یک سال همین درجه را میگرفت وشرایط سخت هم نداشت .از اینجا بود که تصمیم گرفتیم با دوستانم دست به یک اقدام اعتراضی بزنیم ،بدون اینکه کسی چیزی بگوید.

مقطعی در شرایط مانور بودیم، در یک مرخصی چند ساعته برای آماده کردن الزامات مانور به شهر آمدیم وهر کس رفت شهر خودش .من بعد از ۲۳ روز برگشتم .رکن دو ارتش، همان اطلاعات ارتش مرا احضار کرد و سوال و جواب شروع شد. کجا بودی؟ چرا رفتی؟ این اغتشاش در ارتش محسوب میشود و … گفتم تنها رفتم پدرم را ببینم ، او مریض بوده شش ماه بوده مرخصی نرفتم .با همه تفاصیل گفت که دست ما نیست درجه شما را می گیرم و حقوقتان از همین الان قطع می شود تا شما را بعد از پایان دوره تحویل دادگاه ارتش تهران بدهیم.

غلامعلی میرزایی مجاهدین خلق آلبانیاز آنجایی که من و دوستانم تمام آموزشهای رزمی و غیره را دیده بودیم به عنوان مربی انتخاب در گردان دانشجویان وظیفه بایستی می رفتیم ولی قبل از آن بایستی یک ماه دوره مربی شدن و طرح درس نوشتن را آموزش می دیدیم. بعد از پایان این دوره به گردان مربوطه رفتیم در همان سال یعنی ۱۳۵۶ در اول مهر ماه من را به دادگاه ارتش  در عباس آباد احضار کردند .اول باز پرسی و پس از آن تعیین وکیل تسخیری اعلام شد. سپس تاریخ دادگاه اول با ضمانت که از تهران خارج نشوم .

بعد از دو هفته دادگاه اول شروع شد و در جایگاه متهم فرار گرفتم. تعداد زیادی سرهنگ و سرتیپ نشسته بودند دادستان وارد شد. سپس ریس دادگاه که سر لشگر خواجه نوری بود وارد و زنگ دادگاه زده شد . دیدم بقیه همه بلند شدند ، من هم از جایم بلند شدم . ولی یک دفعه احساس کردم که خدایا مگر چه جرمی مرتکب شده ام ؟ این جلسه دادگاه با این همه نفرات و اعلام جرم و اینکه از خودم دفاع کنم و … برای چی ؟ وکیل تسخیری هم علیه من حرف زد، من هم در دفاعیات خودم همان نکته ای را که در شیراز گفته بودم گفتم ، ولی اهمیت ندادند .دادگاه بیش از ده دقیقه طول نکشید و پایان جلسه دادگاه اعلام شد و باید منتظر رای دادگاه می شدم. نیم ساعت بعد رای اعلام شد و برای من شش ماه زندان حکم کردند ولی حکم قطعی نبود و باید منتظر دادگاه تجدید نظر می شدم .

بعد از دو هفته به دادگاه احضار شدم . ولی دادگاه تجدید نظر به شکل دادگاه قبلی نبود و  فقط در اتاق خود رئیس دادگاه سر لشگر خواجه نوری بدون حضور وکیل تسخیری یک سوال کرد آیا دفاع دیگری نداری ؟ که درجواب گفتم خیر ،گفت همان شش ماه حکم تایید شده و  بعد میری زندان،تا یک الی دوهفته دیگر .

دو هفته بعد تقریبا آذر ماه ۱۳۵۶ بود که آمدند دنبالم با خودرو دژبان مرکز و به زندان جمشیدیه منتقل شدم . وقتی وارد آنجا شدم قبل از هرچیز یک پلاکادر با شماره برای عکس گرفتن و سپس تراشیدن سر و ریل دوباره عکس گرفتن در جهات مختلف درست مانند اینکه جرم بزرگی مرتکب شدیم وسپس یک لیوان و قاشق با یک بشقاب به من دادند و راهی بند شدم.

البته بندهای زندان پر بود و بایستی مدتی کف خوابی در کف بند را تجربه می کردم. نا گفته نماند که هنگام ورود به زندان تمام موجودی را می گرفتند و در حساب می گذاشتند هفته ای پنجاه تومان برای پول سیگار و… می دادند .البته برای تازه واردها تا مدتی ماست یا لبنیات نبود . ولی در همان زندان با لباس زندانی و دمپایی صبحگاه و شامگاه اجباری بود .ولی هر چند روز به هر بهانه ای تمام وسایل را بهم می ریختنذ و درب بندها را می بستند و هوا خوری در کار نبود ..محیط هواخوری هم برای ۱۱۰۰نفر به اندازه یک زمین فوتبال بود که حتی نمی شد بطور مستقیم راه رفت.بعد از مدتی از کف خوابی به بند رفتم ولی موارد بهداشت توی زندان زیر صفر بود. در زمستان آب سرد که عوارض خودش را داشت. بیماری های دیگر هم شایع بود ، حشرات هم در همه جا جولان می دادند.

ادامه دارد

*** 

Eduard Kukan MEP refutes Iranian Mojahedin MKO, MEK Maryam Rajavi cult claim Eduard Kukan MEP refutes Iranian Mojahedin claim (aka MKO, MEK, Rajavi cult)

European_Parliament_Against_Maryam_Rajavi_Mojahedin_Khalq_MEK_MKO_Terrorists

MEPs discuss Mojahedine-E Khalq (MEK) Threat in #Albania

همچنین:

  • حسن حیرانی، سایت نجات یافتگان در آلبانی، نوزدهم ژانویه ۲۰۱۹:… گو اینکه این اسیر جنگی سابق بعد از سی سال خرحمالی برای شما بی صفتها همچنان اسیر جنگی سابق بوده و یا اینکه جنگیدن در مقابل دشمن متجاوزبه خاک کشور جرم و النهایه اسیر شدن ننگی است که پاک شدنی نیست. زهی شرم و وقاحت. البته نگارنده قصد گله وفلان وبه

    Read More….


  • منوچهر عبدی، سایت نجات یافتگان در آلبانی، هفدهم ژانویه ۲۰۱۹:… واقعا شرم بر مریم قجر و سران این فرقه خشونت طلب و تروریستی . هی چیزی علیه رحمان محمدیان نداشتند ،رحمانی که ۲۸ سال عمرو جوانی خودش را برای سازمان گذاشت. اولا سرباز بودن و اسیرجنگی بودن که مایه افتخار رحمان مح

    Read More….


  • عبدالرحمان محمدیان، سایت نجات یافتگان در آلبانی، پانزدهم ژانویه ۲۰۱۹:… منظور  از اینکه من بعد از ۲۹ سال بیگاری از شما تقاضای کمک مالی کرده و حداکثر چند صد دلار به من در طول چندین ماه داده اید، چیست؟ خب آقایان نامحترم پس منکه عمر و جوانیم را برای شما صرف کرده ام و اصلا با بیرون هیچ ارتباطی ندارم و کسی را 

    Read More….


  • سایت نجات یافتگان در آلبانی، سیزدهم ژانویه ۲۰۱۹:… سازمان مجاهدین خلق، فرقه رجوی، نه تنها یک سازمان سیاسی نیست بلکه درون این فرقه فکر و ذهن افراد ، اندیشه و روح افراد ،حتى نفس و خون افراد ،در انحصار رهبر قرار گرفته و هر گونه اختیاری از افراد سلب شده است و حتی فکر کردن افراد هم با بحث هاى 

    Read More….


  • احسان بیدی، سایت نجات یافتگان در آلبانی، ایران آزادی، نهم ژانویه ۲۰۱۹:… مسعود رجوی و مریم رجوی برای ارتقای ساختار فرقه گرایانه مجاهدین خلق خیمه شب بازی تحت عنوان ” انقلاب ایدئولوژیک ” را راه اندازی کردند تا اعضای سازمان را مجبور به طلاق های اجباری از همسران خود کنند، و  از سوی دیگر 

    Read More….


  • حسن حیرانی، سایت نجات یافتگان در آلبانی، ششم ژانویه ۲۰۱۸:… فرد مزبور جلال گنجه ای یا همانکه در سیمای مقاومت استاد جلال گنجه ای نامیده میشد میباشد. وی مدتهاست از ارزشهای خواهر مریم عزیز فاصله گرفته و به زبان تشکیلات کاراکتر عوض کرده یا اصطلاحا گفته میشه مسئله دار شده . وضعیت وی به طوری است که حتی در مراسم افطاری

    Read More….


  • سایت نجات یافتگان در آلبانی، چهارم ژانویه ۲۰۱۸:… ما بعلت محدود بودن و بی خبری از دنیای بیرون راهی جز این نمی دانستیم و این مستمرا القاء می شد که خارج اینجا هر چه هست بیراهه و سراب است و راه دیگری وجود ندارد و با کلماتی مثل مزدوری و … افرادرا می ترساندند. بقول خودشان در سر فصل ها … 

    Read More….


  • محمد عظیم میش مست، سایت نجات یافتگان در آلبانی، اول ژانویه ۲۰۱۹:… مسعود رجوی با وقاحت تمام فریاد میزدکه هر کس پدر و مادر و زن و فرزندش را بیش از من دوست بدارد لایق من نیست. قضاوت با خودتان چنین فردی کجا نشسته و چه جایگاهی برای خودش قائل است؟  که چنین با وقاحت و دریدگی خاص خودش  یاوه ها

    Read More….


  • غلامعلی میرزایی، سایت نجات یافتگان در آلبانی، ایران آزادی، بیست و ششم دسامبر ۲۰۱۸:… وکیل تسخیری هم علیه من حرف زد، من هم در دفاعیات خودم همان نکته ای را که در شیراز گفته بودم گفتم ، ولی اهمیت ندادند . دادگاه بیش از ده دقیقه طول نکشید و پایان جلسه دادگاه اعلام شد و باید منتظر رای د

    Read More….


  • حسن شهباز، سایت نجات یافتگان در آلبانی، ایران آزادی، بیستم دسامبر ۲۰۱۸:… مثلا میگفتند درکجاى دنیا درارتش ها دیده اید که نفرات رده بالا ، با رده هاى مختلف و با سابقه ، در تمام مزایا و امتیازات با کسى که تازه از راه رسیده ، برابر باشد ، حتى محل استراحت و خورد و خوراکشان هم یکى باشد ، و این را عین برابرى

    Read More….


  • محمد عظیم میش مست، سایت نجات یافتگان در آلبانی، ایران آزادی، هفدهم دسامبر ۲۰۱۸:… همانطور که در اعلام جدایی خودم گفتم با توجه به آنچه که در این سالیان سیاه بر من و امثال من گذشت بر آن شدم که صدای خفته و خسته قربانیان آن سالیان فریب شوم و حداقل تلاشی در راستای تنو

    Read More….


  • حسن حیرانی، سایت نجات یافتگان در آلبانی، ایران آزادی، پانزدهم دسامبر ۲۰۱۸:… این دو عامل باعث شد که به طور محدود و بسیار مانیتور شده بدون دیدن خود صفحه فیسبوک افراد صفحاتی که برایشان درست شده بود به طور مکانیکی یا همان ربات یکسری اخبارها را در حمایت از 

    Read More….


  • نقض حقوق بشر توسط مچاهدین خلق فرقه رجوی در آلبانیعلی هاجری، سایت نجات یافتگان در آلبانی، ایران آزادی، یازدهم دسامبر ۲۰۱۸:… در تاریخ ۱۳۹۶/۷/۱۱ بعد از بحثهای طولانی که با من شد که از رفتن منصرف شوم ولی از آن جایی که دیدند من بر سر خروج از فرقه جدی هستم به من ابلاغ شد که دو ماه باید بمانم بعد بروم 

    Read More….


  • موسی دامرودی، سایت نجات یافتگان در آلبانی، ایران آزادی، هشتم دسامبر ۲۰۱۸:… شما، مسعود رجوی و مریم رجوی ،  که دم از شرف میزنید ، از کدام شرف سخن می گویید؟  شرف مبارزه با خانواده؟  ننگ برشما و شرفتان . شما ای فرقه مجاهدین ! که هر انسان آزاده ای را مزدور می خوانید. مزدور رهبرتان است که برای رسیدن به قد

    Read More….


  • نقض حقوق بشر توسط مچاهدین خلق فرقه رجوی در آلبانیمحمد عظیم مییش مست و غلامرضا میرزایی، نجات یافتگان در آلبانی، ایران آزادی، ششم دسامبر ۲۰۱۸:… حالا که  دیگر حنایش پیش اربابان جهانخوارش هم رنگی ندارد و دیگر کسی آنها را به بازی نمی گیرد میدان جنگ جدیدی پیدا کرده است و دشمن و تهدید را در «جدا شدگان

    Read More….


  • مالک بیت مشعل، نجات یافتگان در آلبانی، سوم دسامبر ۲۰۱۸:… و اما رجوی بیگانه با وطن ! تو اگر راست میگی که ایرانی هستی و دموکراتیک و هزار حرف دیگه که یک پاپاسی ارزش نداره ایرانی ها رو دور خودت جمع کن نه اینکه روز به روز اون مثلا شورای ملی که شورای رجوی هست نفراتش کم تر نشوند هرچه ادم ملی و وطن پرست هرجا می فهمند که

    Read More….


  • علی هاجری، سایت نجات یافتگان در آلبانی، ایران آزادی، اول دسامبر ۲۰۱۸:… بعد از چند روز اقامت در اشرف از دوستی سئوال کردم اینکه گروهان ماست پس لشکر کجاست با تمسخر گفت بابا به همین دویست نفر میگویند لشکر باور نکردم ولی در کمال تعجب دیدم درسته . واقعا خنده دار بود که صد یا دویست نفر معادل یک لشک

    Read More….